ŠIBENIK 29,9km


Staza Šibenik – Dubrava – Danilo - Šibenik

Staza opisana u ovom postu je jubilarna deseta te joj je prigodno pripalo da baš ova staza svoj početak ima u centru Šibenika na Vanjskom. Upravo stoga je udio vožnje po cesti veći nego što je slučaj kod ostalih staza. Ipak već nakon cca. 500 metara ulaskom u park šumu Šubićevac napušta se gradska vreva i započinje tipična vožnja kroz prirodu karakteristična za ovaj blog.
Dužina staze iznosi 29,9km od čega na makadam otpada nešto više od 75%, udio ceste je oko 20% te nekoliko postotaka otpada na betoniranu pješačku staza. Upravo ovih nekoliko postotaka vožnje po betoniranoj stazi predstavlja i najteži dio staze jer se u nepunih kilometar vožnje savladava visinska razlika od cca. 100 metara od ukupno 650 metara koliko treba savladati na cijeloj stazi. Također, ovaj uspon je dio moglo bi se reći gotovo inicijacijskog uspona za bicikliste u Šibeniku od Kuglane do vrha Kamenara (dužine 1,7km te visinskom razlikom od 170 metara Karta!).

 


Stanovnicima Šibenika početak staze nije potrebno opisivati, ali zbog gostiju krenimo od samog početka. Dakle, početak staze nalazi se na Vanjskom, u najužem centru grada, te se ide u pravcu Šubićevca. Početak vožnje se odvija uzbrdo po ulici koja je dosta uska te je potrebno obratiti pažnju na promet, ali nakon svega 500 metara ulazi se u šumu Šubićevac te završava prvi dio vožnje po gradu do završnih 1,1km na samom kraju vožnje. Nakon kratke vožnje po stazi kroz šumu dolazi se do betonirane staze koja nas vodi do kraja prve uzbrdice. Ovih prvih 1,8km prolaze u konstantnoj uzbrdici koja je na trenutke dosta strma, a posebno sam završetak uspona (visinska razlika u ovih 1,8km iznosi 156 metara). Dolaskom na vrh počinje makadam kojim se spuštamo u šibensku Dubravu te se nakon cca. 2,5km dolazi do Rakova Sela. Makadam je mjestimično dosta loš, a u jednom dijelu se vozi po singletrack. U Rakovom Selu počinje nova dionica po asfaltiranoj cesti u dužini od 2,0km koja je gotovo u cijelosti uzbrdica.
  • 0,5km prije nadvožnjaka skretanje desno te već nakon dvadesetak metara ide se lijevo ispod nadvožnjaka iza kojeg se odmah ide desno. Dalje se treba samo držati staze
  • 0,8km dolazak do betonirane staze gdje se ide desno
  • 2,7km pri kraju nizbrdice skretanje s makadamskog puta lijevo, uskoro se dolazi do singletrack
  • 3,3km ide se desno, već nakon 200 metara slijedi prelazak preko ceste te se nastavlja u pravcu Rakova Sela
  • 4,3km dolazi se u Rakovo Selo te se nakon 200 metara skreće se lijevo (prva cesta s lijeve strane)
  • 6,3km nakon što se prođu dva nadvožnjaka završava 2km vožnje po cesti te se ide desno




Iako je završetkom uzbrdice te prelaskom na makadam pređeno 6,3km od ukupno 29,9km već je savladano 290 od ukupno 650 metara uspona. U slijedećih 8,5km slijedi vožnja po ravnom terenu uz rijetke i kraće uspone, uglavnom po makadamu uz samo dvije kratke cestovne dionice te se dolazi do zaseoka Bedrice (Danilo), odnosno polovice dužine ove staze. U ovoj dionici kvaliteta podloge dosta varira od odličnog do dosta grubog poljskog puta uz kraću vožnju po singletrack.
  • 8,6km dolazak u Protege te se skreće lijevo
  • 9,1km ulazak u zaseok Bušci te se kod zadnjih kuća desno silazi na makadam, ubrzo se dolazi na novi široki makadamski put, ide se lijevo (uzbrdo) te se već nakon desetak metara skreće desno na dosta lošiji makadam. Ovaj dio najbolje je proučiti (isprintati) prije vožnje
  • 9,9km stiže se do prve kuće u Danilo Birnju i nakon cca. 150 metara silazi se s ceste na makadam skretanjem u lijevo
  • 10,8km dolazak do bare te se skreće lijevo
  • 12,4km raskršće na kojem se propušta prvo skretanje desno, ali se već nakon desetak metara ide desno na slijedeći makadamski put
  • 13,2km prelazak preko ceste te se produžava pravo po makadamu






Dolaskom u Bedrice slijedi kraća vožnja po cesti te se skreće na makadam koji slijedećih 1,0km vijuga uz cestu s dosta skretanja. Onaj tko nema volje previše razbijati glavu koji je pravi put najbolje je da se drži ceste do prvog skretanja lijevo i uspona na vjetrenjače, a za one koji se odluče voziti po makadamu najvažnije je da biraju putove koji se ne udaljavaju od ceste više od pedesetak metara.
  • 14,7km dolazak u Bedrice, dolaskom do ceste ide se desno
  • 15,0km skretanje na prvi makadamski put s desne strane
  • 16,1km ide se lijevo na makadamski put prema vjetrenjačama (orijentir  je autobusno stajalište)
  • 16,6km dolaskom u blizinu vjetrenjača ide se desno, slijedi vožnja uz njih
  • 18,3km na kraju nizbrdice ide se lijevo te nakon kraće vožnje započinje spust prema Dubravi




Povratkom u Dubravu započinje zadnja dionica u dužini od cca. 8,5km koja se prvo sastoji od vožnje kroz labirint poljskih puteva kroz Dubravu, zatim uzbrdice  u dužini od cca. 1,5km i visinskom razlikom od nešto manje od 100 metara.koja prolozi iznad tunela Dubočica. Iako je uzbrdica mjestimično zahtjevna dobro je što su ti najzahtjevni djelovi betonirani. S druge strane, nizbrdicu pred ulazak u grad čini makadam koji je u vrlo lošem stanju. Završni dio od 1,1km vožnja je po gradskim ulicama.
  • 21,3km kratak povratak na asfalt, nakon 50 metara skretanje u lijevo te se vozeći pravo vrlo brzo ponovno dolazi na makadam
  • 22,0km skretanje desno pa nakon 100 metara lijevo te se nakon daljnjih 200 metara dolazi do ceste gdje se skreće u desno
  • 23,0km dolaskom do zavoja skreće se lijevo te se usko dolazi do makadama. U ovom dijelu staza prolazi u blizini Sokolarskog centra
  • 23,9km skretanje desno, u ovom dijelu staza dosta vijuga te je dosta puteljaka sa strane, samo se treba držati glavnog puta
  • 24,9km ide se lijevo i nakon 100 metara dolazi prelazak preko ceste nakon koje slijedi cca. 300 metara singletrack. Povratkom na širi put brzo se skreće desno (kao orijentir može poslužiti kuća koja se nalazi s lijeve strane)
  • 25,9km skretanje lijevo, početak posljednjeg uspona
  • 28,8km prelazak preko Jadranske magistrale koji zahtjeva poseban oprez
 Ugodna vožnja!








Datum vožnje: 17.05.2015.

Nema komentara:

Objavi komentar