KRKA 19,0km

Staza Krka

U ovom postu opisat će se biciklistička staza smještena na desnoj strani obale rijeke Krke koja će vam omogućiti, kako je budete prolazili, da s vremena na vrijeme uživate u vožnji s pogledom na nju. Najbliže mjesto početku ove staze je selo Dubravice, a vozeći se stazom proći ćete kroz nekoliko zaselaka Dubravica. Prvo veće mjesto blizu Dubravicama je grad Skradin koji se nalazi cca. 18 kilometara od Šibenika. Do Skradina iz pravca Šibenika može se doći na dva načina. Prvi način je autoputom, a drugi koji je definitivno jednostavniji da bi se došlo do početka biciklističke staze je korištenje prvo D33 do mjesta Tromilje (cca. 10km) gdje treba skrenuti lijevo na D56. Ulaskom u Skradin trebate se držati glavne ceste te nakon što prođete nogometno igralište treba skrenuti desno u pravcu Rupa i Dubravica. Nakon nešto manje od 3 kilometra doći ćete do proširenja sa desne strane kao stvoreno za parkiranje i skidanje bicikla sa nosača. Odmah pored nalaze se tri makadamska puta od kojih dva predstavljaju početak i završetak biciklističke staze. Početak staze je put prvi s desne strane.

Za početak malo osnovnih informacija o stazi koja će biti opisana. Staza je duga 19 kilometara od kojih 16.5 kilometra otpada na makadam u rasponu od savršenog (najveći dio) preko podnošljivog do užasnog (cca. 1.5km od kojih minimalno 500-600 metara zahtjeva guranje bicikle, a u što se možete uvjeriti pogledom na pojedine fotografije). Ostatak od 2.5 kilometra je uska asfaltna cesta s minimalnim prometom.  Staza ima više manjih, ali i dva teža uspona koje dodatno otežava loše stanje makadama. Uzimajući u obzir dužinu,  konfiguraciju i posebno stanje makadama na pojedinim djelovima  staze, na skali od 1 do 10 označio bih je sa 8 te nije preporučljiva za one slabije kondicije ili vještine jer koliko su zahtjevni usponi još su više opasni spustevi zbog vododerina i kamenja po stazi.

Započnimo sa pregledom same staze. Kako je gore već navedeno na samom početku staze su tri puta od kojih biramo prvi s desne strane. Na samom početku makadam je odličan i takav je prvih cca. 5 kilometara s kratkom dionicom koja je dobrim djelom zarasla u travu. Prvo skretanje je nakon 800 metara gdje treba ići desno, a vrlo brzo slijede dva nova skretanja. Nakon 600 metara je skretanje gdje na lakat zavoju idemo lijevo te se nakon daljnih 300 metara ide desno. Ovaj dio staze je dosta ravan i relaksirajući, a uz to će vam vrlo brzo pružiti predivan pogled na rijeku Krku i jednim manjim djelom na Skradin. Staza će postupno iz makadama prelaziti u travnati puteljak,a nakon cca. 1.7 kilometara ova staza završava lijevim zavojem i vrlo brzo slijedi priključenje na makadamski put na kojem skrećete lijevo. Pred vama je sad cca. 1.5 kilometar lagane vožnje do prvog skretanja u desno. Ovo skretanje nije baš najpreglednije, a ni sam puteljak na koji skrećete nije u najboljem stanju. Na ovom mjestu završava uvodnih 5 kilometara ugodne i lagane vožnje s dobrom podlogom i bez uspona i nizbrdica.

rijeka Krka između Skradinskog buka i Skradina

Slijedeći cca. 1 kilometar na redu je neprestana nizbrdica sa 88 metara visinske razlike. Podloga je dobrim dijelom vrlo loša pa ako niste dovoljno vješti ili vam je žao bicikle najbolje je povremeno sići s bicikle. Spust završava kod mostića iznad malog potoka gdje odmah počinje najteži uspon ove staze. U slijedeća 2 kilometra treba savladati visinsku razliku od 146 metara. Prvo je na redu kraći uspon po makadamu od cca. 350 metara, ali uz nagib od 8% do prvog kontakta sa asfaltiranom cestom. Asfaltna dionica je kratka (cca. 700 metara), ali će dobro doći kao predah pred najteži uspon koji započinje silaskom na makadamski put. Prije makadama imamo jedno skretanje u desno odmah nakon crkve sa grobljem, a već nakon 100 metara produžavamo na makadam umjesto da idemo cestom desno. Ovaj završni dio uspona dug je cca. 850 metara i ima 87 metara visinske razlike. Pored oštrog nagiba velik problem predstavlja loš makadam koji iziskuje dosta snage i vještine. Na završetku uspona skreće se desno te najteži dio ostavljamo iza sebe. Napokon je i makadam u dobrom stanju. Već nakon cca. 500 metra je raskršće na kojem se ide lijevo, a nakon toga vrlo brzo se ponovno skreće, ali ovaj put desno.

Na redu je cca. 6 kilometara dosta dobrog makadamskog puta kroz šumu koja je nažalost toliko gusta da onemogućava pogled na rijeku Krku.  Prvo se nailazi  na dosta strmu nizbrdicu, a nakon toga na dugu, ali ne osobito strmu uzbrdicu. Ovih 6 kilometara dobrog makadama zamjenjujemo dosta lošijim makadamom  nakon oštrog skretanja lijevo od gotovo 180 stupnjeva. Na tom mjestu počinje naglo spuštanje po makadamu od cca. 800 metara i 90 metara nadmorske visine. U jednom dijelu makadam je u katastrofalnom stanju te ga je nemoguće proći bez skidanja s bicikle. Usporedo sa prestankom nizbrdice prelazi se na asfaltiranu cestu na kojoj će se boraviti slijedećih 1.8 kilometara. U tom dijelu imamo jedno raskršće na kojem se ide desno (kod crkve) te se produžava prema zaselku Laće. Odmah kod prvih kuća skreće se lijevo na makadamski put koji nije baš nešto, ali se može voziti. Od ovog mjesta pa do završetka ostalo je nešto više od 1.5 kilometra i jedno skretanje. To posljednje skretanje nalazi se točno na pola puta od ovih 1.5 kilometra i na tom račvanju treba skrenuti lijevo. Do kraja se treba samo držati puta i uskoro ćete ugledati mjesto sa kojeg ste i krenuli u ovu avanturu.