ZATON (šibenski) 30,6km



Staza Zaton - Putičanje - Dazlina - Zaton

Za sam početak nekoliko osnovnih podataka o stazi. Ruta kojom prolazi ova staza proteže se zaleđem Vodica, Tribunja i Pirovca, a dužina joj je 30,6km. Više od 90% otpada na makadam, a ostatak na asfalt (te nešto malo betoniranog puta). Kvaliteta makadama na velikom dijelu staze je odlične kvalitete, jedan manji dio je mekan zbog nasipanja dok je cca. 2 kilometra problematično s jedne strane zbog lošijeg makadama, a s druge zbog visoke trave jer se radi o putu koji je zapušten. Profil staze može se okarakterizirati ravničarskim, jer je visinska razlika koju treba savladati 367 metara što je zanemarivo u odnosu na dužinu staze. Ono što se nekima neće svidjeti je to da na nekoliko mjesta staza prelazi preko dvotračnih cesta koje su vrlo prometne u ljetnom periodu što nije slučaj u ostatku godine. U svakom slučaju bez obzira bilo vrijeme ljetne sezone ili ne, na ovim prijelazima staze preko ceste budite posebno oprezni.



Početak staze se nalazi u samom centru Zatona kod crkve sv. Roka te ide u pravcu Benkovca i Rasline s tim da se već nakon 300 metara dolazi do prvog raskršća gdje se ide desno u pravcu Rasline (na tom mjestu počinje prvi od dva uspona vrijedna spomena na cijeloj stazi). Na 1,1km napušta se cesta Zaton – Raslina skretanjem lijevo te ubrzo završava asfaltna dionica. Ovo skretanje je označeno biciklističkim oznakama jer se radi od stazama koje vode u pravcu Rasline i Vodica. Ove dvije staze se razdvajaju  na 1,5km s tim da ovdje opisana staza ide lijevo držeći se staze za Vodice.
Slijedećih nešto više od dva kilometra treba se samo držati staze te propustiti dva skretanja u desno koji će se nuditi. Nakon što se oni prođu na 3,8km dolazi se do prvog od ukupno šest križanja sa cestom (u ovom slučaju Šibenik – Benkovac). Do ovog trenutka oznake za biciklističke staze u pravcu Vodica su bile od koristi, ali ih od ovog mjesta treba zanemariti.








Na redu je dionica u dužini od cca. 10km koju karakterizira dosta dobar makadam, ravničarski profil staze i lagana orjentacija jer nema ni jedne promjene smjera kretanja. Ipak treba napomenuti da se u ovih 10km u dva navrata prelazi preko dvotračne ceste što zahtijeva oprez: 
  • 6,9km prelazak preko ceste Vodice – Benkovac
  • 7,2km raskršće na kojem se ide pravo
  • 12,6km prelazak preko ceste Kapela – Čista Velika (A1) 
  • Točno na 14km staze cca. 1,5km od zadnjeg prelaska preko ceste slijedi skretanje lijevo s kojim završava gore navedena dionica od 10km. Kako bi se prepoznalo ovo skretanje može se uzeti u obzir da se radi o prvom širem makadamskom putu lijevo od zadnjeg prelaska preko ceste. Kao potvrda da se dobro skrenulo već nakon cca. 200m dolazi se do uzbrdice.





Nakon, za vožnju ugodnih, 10km slijedi zahtjevnih 8km u pogledu makadama, konfiguracije staze i orjentacije. Već na samom početku je uspon u dužini od 1km i prosječnim nagibom od 5%, a na kraju ovog segmenta, odnosno od 19,2km do 22,0km, makadam je loš i u jednom dijelu obrastao u travu (naravno ovisno o godišnjem dobu). Također približavajući se 22-om kilometru i završetku ove dionice nekoliko je skretanja koji zbog visoke trave mogu biti loše uočljivi stoga je dolje dodana karta s tim problematičnim dijelom. Glavna obilježja ove dionice:
  • 14,7km skretanje lijevo te se vrlo brzo ulazi u lovačko područije kroz koji se vozi slijedeća 2km. Velika je mogućnost da je put zatvoren rampom (isti slučaj kao na stazi Grebaštica, slobodno je zaobiđite)
  • 17,2km ulazi se u selo Dazlina i dolazi do ceste Kapela – Čista Velika (A1) te se ide desno, nakon samo 200m vožnje po cesti skreće se lijevo na makadam
  • 19,2km dolazi se do raskršća na kojem se prvo ide desno, a odmah nakon 10m skreće se lijevo. Na ovom mjestu počinje lošiji makadam koji će potrajati nešto više od 2,5km
  • 20,0km skretanje prvo ide skretanje desno, a nakon cca. 500m ide se lijevo te nakon nešto više od 100m metara još jednom lijevo
  • 21,3km ide se desno te nakon cca. 150m još jednom desno. Samo se držite puta koji će vijugati i nakon 350-400 metara dolazi se do vinograda gdje se ide lijevo. Na ovom dijelu trava može biti toliko visoka da se pitate vozite li bicikl ili kombajn
Ovaj dio od 20. do 22. kilometra najbolje je dobro proučiti prije vožnje (isprintati ili staviti u mobitel), jer se radi o pravom labirintu zapuštenih poljskih puteva (pogotovo posljednji kilometar).





Do kraja staze ostalo je nešto manje od 9 kilometara (velikim dijelom odličnog makadama te bez uspona) kroz polja u zaleđu Tribunja i Vodica. Staza završava oštrom nizbrdicom dugom cca. 700m s prosječnim nagibom od 10% (najstrmiji dio nizbrdice je betoniran). Također ponovno se prelazi preko dvotračnih cesta preko kojih smo već jednom prolazili u prvoj trećini vožnje:
  • 24,1km prelazak preko ceste Vodice – Benkovac
  • 24,4km ide se desno (u stvari nastavlja se po postojećem putu) te nakon 1,1km ide se lijevo
  • 26,7km dolazi se do puta i skreće se desno, ubrzo se nailazi na skupinu kuća te se kod posljednje skreće lijevo (cca. 200m od prethodnog skretanja)
  • 28,7km ponovno se nailazi na put te se skreće lijevo, a nakon 300m metara ide se desno
  • 29,5km prelazak preko ceste Šibenik – Benkovac
  • 30,2km skreće se desno (posljednje skretanje prije ulaska u Zaton)
Ugodno bicikliranje i oprezno čitanje karte!







Nema komentara:

Objavi komentar