ROŠKI SLAP 42,5km



Staza Oklaj – Roški slap – Oklaj

Staza koja će ovdje biti opisana nešto je drugačija od ostalih staza opisanih u blogu. Do sada je najduža staza bila Krčić s 29km dok je ova staza duga nešto više od 42km. Međutim, iako je sama distanca respektabilna, konfiguracija staze je lagana, odnosno dosta je ravničarska, jer se proteže Miljevačkim platoom, a jedinu nizbrdicu te iza toga i uzbrdicu predstavlja spuštanje i penjanje uz kanjon Krke. Druga razlika u odnosu na ostale staze je odnos makadama i asflatirane ceste te je udio asfaltirane ceste nešto već i iznosi 22-23% (nešto manje od 10km). Uz to makadam nije zahtjevan za vožnju jer je dobar dio nasipan, a onaj koji nije nasipan u dosta je dobrom stanju. U želji da se u stazu uključi obilazak Roškog slapa, ovako nešto veći udio asfaltirane ceste nije bilo moguće izbjeći iako je u planiranju staze obilato korišten Google Earth i Bing maps.  



Ono što je identično ostalim stazama je da se i u ovom slučaju radi o kružnoj stazi koja otvara više mogućnosti započimanja vožnje ovisno iz kojeg pravca dolazite. Ako dolazite iz pravca Šibenika najbolje je vožnju početi kod kružnog toka u blizini Brištanima, a ako dolazite iz pravca Knina onda je najbolje krenuti od crkve Sv. Mihovila u Oklaju. Upravo kod crkve Sv. Mihovila će započeti opis staze. Kako bi se što bolje pripremili za vožnju po ovoj stazi na blogu pod „Karte staza“ možete pronaći link koji će vam omogućiti skidanje KML file te ga otvoriti uz pomoć Google earth.
Krenimo na sam početak staze na parkiralištu kod Sv. Mihovila. Staza započinje tako da krenete makadamskim putem u pravcu centra Oklaja i već nakon 100 metara se skreće u desno. Ovaj prvi dio makadama nije onaj tipični makadam s dva kolotraga i travom u sredini već se radi o nasipanoj cesti širine 4-5 metara. Držeći se samo svoga puta nakon cca. 3,5 kilometra stiže se na raskršće na kojem se produžava pravo iako glavni put po kojem ste dosada vozili skreće u lijevo. Na ovom dijelu staze moći će se uočiti i znakovi upozorenja da je teren miniran tako da nije preporučljivo silaziti s puta. Do slijedećeg skretanja treba proći cca. 2,5 kilometra te jedan zaselak, a upravo na izlasku iz tog zaselka produžavanjem pravo se silazi s glavnog puta koji ide u lijevo (isti slučaj kao i na predhodnom skretanju). Već nakon samo 200 metara treba ponovno skrenuti u desno.





Napokon dolazimo do tipičnog makadama po kojem je zanimljivije voziti. Do slijedećeg skretanja u lijevo ima cca. 1,2 kilometra, a kao orijentir može poslužiti mali zaselak koji se nalazi točno na polovici  ovih 1,2 kilometra. Ovo skretanje neće biti problem pogoditi jer se radi o prvom pravom putu koji dolazi s lijeve strane. Vozeći daljnjih sedam stotina metara dolazi se do glavne ceste gdje se skreće desno. Radi se o dosta širokom makadamu (kao i na početku staze) koji povezuje Oklaj sa Širitovcima, a za koji je već duže u planu da bude aflatiran kako bi se uvelike skratio put između Oklaja prema Visovcu te Roškom slapu. Na taj način će ova staza ostati uskraćena za 2,5 kilometra makadama koje dijeli s dionicom Oklaj – Širitovci. Dolaskom u Širitovce dolazi se u prvi kontakt s asfaltom, a nakon cca. kilometra sijedi križanje s cestom Drniš – Roški slap na kojem se ide pravo. Vrlo brzo nakon samo pola kilometra dolaskom do crkve Sv. Petra i Pavla završava prva dionica po asfaltiranoj cesti. Vozeći se uz groblje samo treba produžiti pravo po makadamu. Slijedeće skretanje u lijevo slijedi cca. 2,5 kilometra od groblja nakon što se uđe u zaselak Skeline (tu opet vožnja po asfaltu). Već tri stotine metara od skretanja produžava se pravo na makadam dok cesta skreće u desno. Vozeći se dalje nešto više od jednog kilometra dolazi se do prometnice iza koje vrlo brzo slijedi kružni tok na kojem se skreće druga desno prema Brištanima donjim. U ovom trenutku iza vas je nešto više od 17 kilometra vožnje.





Ovdje se pruža mogućnost za silazak sa staze te se produži u pravcu Visovca. Već nakon kilometra dolazi se do vidikovca s kojeg se pruža predivan pogled na Krku, odnosno Visovačko jezero s otočićem Visovac. Za one koji nisu bili na ovom vidikovcu bila bi velika šteta ne iskoristiti priliku (iako će se vožnja produžiti  za ukupno cca. 2 kilometra ravnog terena).

Vratimo se na stazu bez ovog kratkog izleta prema Visovcu. Već 350 metara nakon skretanja prema Brištanima donjim cesta skreće u lijevo dok mi produžavamo pravo na makadam. Do Roškog slapa preostaje još samo jedno skretanje u desno cca. 700 metara nakon silaska na makadam. Ova makadamska dionica je duga nešto manje od 5 kilometara i dobar dio je nizbrdica kojom se staza spušta do rijeke Krke. Ovaj dio staze je najzanimljiviji te je na kratkom dijelu i single track.





 Točno nakon 22 kilometra vožnje stiže se do Roškog slapa.  Naša staza ide desno (uzbrdo) dok su na lijevoj strani stare mlinice i idealno mjesto za napraviti pauzu tik uz rijeku Krku s pogledom na dio Roškoga slapa. Na kraju kratke uzbrdice stiže se na cestu Drniš – Roški slap te se produžava pravo i tom cestom se vozi slijedećih pola kilometra i prelazi rijeka Krka. Nakon što se pređe rijeka skreće se desno na makadam koji vodi do drvenoga mosta preko kojega se još jednom prelazi Krka. Nakon mosta se ide desno i vrlo brzo se ponovno izbija na cestu po kojoj smo maloprije prošli te se skreće lijevo. Ovaj dio je prekrasan i preporuka je da se prošeta, prvi razlog je što ćete više moći uživati u lijepom okruženju, a drugi je što je ovo ipak pješačka staza za razgledavanje. Kako je Roški slap dio Nacionalnog parka Krka ovaj dio je pod naplatom u periodu od kraja ožujka do kraja listopada tako da ukoliko želite izbjeći plaćanje ulaznice, ostat ćete uskraćeni za prelazak preko drvenoga mosta.











Sada slijedi 6,5 kilometara vožnje po asfaltu od kojih je prvih 4 kilometra uzbrdica sa 150 metara visinske razlike. Kako završava uzbrdica tako se približavate i raskršću na kojem se skreće lijevo prema Miljevačkim Bogatićima. Do slijedećeg skretanja na kojem se ide lijevo ima 2,5 kilometra te se silazi na makadam koji je isti kao makadam na početku staze dakle nasipan i nešto širi nego tipični poljski put. Na ovome mjestu prevaljeni put iznosi nešto više od 30 kilometara. Što se tiče skretanja, slijedeće slijedi tek za 7 kilometara na kojem se ide desno te se vrlo brzo dolazi na asfalt. Vožnja asflatom je vrlo kratka jer se već nakon 200 metara skreće u na makadam (Mratovo Foča). Opet je na redu vožnja po tipičnom makadamu, a do slijedećeg skretanja ima 1,5 kilometra gdje se skreće lijevo. Ovo skretanje se može prepoznati po nekoliko kuća koje se nalaze na samom raskršću (ili kao drugo skretanje u lijevo od Mratovo Foče). Slijedi vožnja kroz Radase do zaselka Čilaši u kojima se skreće desno. Do kraja vožnje preostalo je samo slijediti put te se nakon cca. 1,5 kilometra stiže do crkve Sv. Mihovila.








1 komentar:

  1. Play slots online - DrmCD
    The online 전주 출장안마 slot games 여수 출장마사지 are made for the modern desktop gaming experience and are available on a variety 보령 출장안마 of  영천 출장샵 Rating: 3.6 · ‎2 reviews · 전라남도 출장안마 ‎Free · ‎Game

    OdgovoriIzbriši