Staza Ražine – Vrpolje - Ražine
Pred nama je staza koja ima par specifičnosti u odnosu na
ostale staze opisane u ovom blogu. Prva specifičnost je blizina Šibenika jer se
početak staze nalazi u prigradskom naselju Ražine te se do staze može biciklom
za razliku od drugih staza do kojih se dolazilo uz pomoć automobila. Za one
koji se odluče na takav način doći do staze najbolje je da skrenu prema
gradskom groblju Kvanj te odmah nakon desetak metara skrenu u desno na
makadamski put koji će ih nakon cca. kilometra dovesti do same staze. Oni koji
se odluče upotrijebiti automobil trebaju se dovesti do crkve u Ražinama i tu
pronaći mjesto za parking. Druga specifičnost staze je da nema zahtjevnih
uspona kao ostale staze u blogu te je maksimalna nadmorska visina 77 metara, a
najmanja 5 metara. Ta konfiguracija stazu čini pogodnom za bicikliste slabije
kondicije koji će ju moći bez problema savladati. Pored gore navedenog ova
staza ima zajedničkih 800 metara sa stazom Žaborić te se otvara mogućnost da se
kombiniranjem ovih dviju staza dođe do jedne zajedničke u dužini od gotovo 34
kilometra. Ta staza sigurno će naći mjesto u ovom blogu čim bude savladana i
posebno fotografski dokumentirana.
Staza je duga 17,5 kilometara od kojih na makadam otpada više od 95 posto koji je u dosta dobrom stanju. U drugom dijelu staze koji se vozi kroz samo polje (ponekad se koristi naziv Donje polje, a ponekad i Šibensko polje) put će mjestimično biti obrastao travom. Ono na što treba obratiti pažnju su tri prelaska preko ceste na koje će se nailaziti tijekom vožnje. Iako staza ima solidan broj skretanja, a posebno u samom početku, sama orjentacija ne bi trebala biti problem jer se od gotovo samog početka može vidjeti Vrpolje gdje se nalazi krajnja točka ove staze.
Krenimo na pregled same staze uz pretpostavku da su bicikle
skinute s automobila kod ražinske crkve sv. Josipa Radnika. Početak staze je
prvi makadamski put sa sjeverne strane ceste Šibenik – Vrpolje. Nakon cca. 100
metara dolazi se na prvo raskršće na kojem se ide desno. Upravo će na tom mjestu
oni koji su na biciklu krenuli iz Šibenika te skrenuli u pravcu gradskog
groblja, a odmah zatim i desno na makadamski put, doći s vaše lijeve strane.
Već nakon 50 metara slijedi novo skretanje i to u lijevo. Slijedeće račvanje
dolazi nakon dvjestotinjak metara na kojem se ide desno, a ustvari bi se moglo
reći da se samo propušta skretanje u lijevo te produžava prema desnom zavoju.
Do slijedećeg raskršća ima ravno kilometar vožnje, a na tom mjestu se uključuje na betonirani
put skretanjem u lijevo po kojem se treba voziti stotinjak metara uzbrdo te na
prvom mogućem mjestu skrenuti u desno na makadamski put. Sad opet slijedi
vožnja od cca. kilometra kao i prije posljednja dva skretanja s pogledom na
Vrpolje u daljini i Morinskim zaljevom s desne strane. Kako se bude
približavalo novo raskršće tako će počinjati najteži (ali ne i težak), a moglo
bi se reći i jedini uspon vrijedan spomena na ovoj stazi u dužini od cca. 500
metara i visinske razlike od 40 metara. Na ovom raskršću dviju cesta pod 90
stupnjeva ide se uzbrdo lijevo te na samom završetku uzbrdice skreće se u
desno. Tu se prolazi pored crkve koja se nalazi na jednoj od fotografija, a
kako je ovo najviša točka staze tako je i najljepši pogled na Morinski zaljev.
Ovim makadamskim putem vozi se slijedecih 700-800 metara nakon kojih treba skrenuti
desno na nizbrdicu. Za to skretanje na raspolaganju su dva makadamska puta u
razmaku od 100 metara i bilo koji od njih da pogodite odvesti će vas na pravi
put . Oba skretanja su dosta nepregledna, a kao orjentir vam može poslužiti
maslinik koji započinje s prvom, a završava s drugom mogućnošću za skretanje
desno na nizbrdicu.
Ova nizbrdica završava priključenjem na cestu malo iznad
restorana Trstenik. Tu se skreće lijevo, a nakon tek stotinjak metara vožnje
već se silazi s asfalta na prvi makadamski odvojak s desne strane. Od ovog
mjesta pa do Vrpolja kao krajnje točke staze ostalo je nešto manje od 5
kilometara te samo jedno mjesto na kojem možete krivo skenuti. To raskršće
nalazi se cca. kilometar od restorana Trstenik i na njemu treba ići lijevo tako
da se prođe uz crkvu s grobljem. Na završetku makadama treba skrenuti desno te
se brzo dolazi do ceste Šibenik – Split. Na ovom raskršću treba prijeći cestu i
uskom cestom spustiti se preko pruge. Brzo se dolazi do novog makadama. Nakon
cca. kilometra treba sići s ovoga puta tako da će se na istom mjestu ponuditi
dva odvojka s desne strane, a kao pomoć u prepoznavanju ovog odvojka posebno je
označena fotografija ispod teksta. Svejedno je koji će se od njih izabrati.
Kao što se može primjetiti zadnjih 5-6 kilometara nema više
skretanja svakih 100 ili najviše 1000 metara. Tako će biti do samog kraja jer
do kraja staze preostaje samo držiti se puta po kojem se vozite iako do kraja
staze preostaje cca. 7 kilometara. Prvo se dolazi do malog kamenog mostića kod
kojeg se produžava pravo. Ovaj dio staze je u najlošijem stanju jer je dosta
zarastao u travu. Nastavljajući vožnju staza će malo vijugati te će vas dovesti
do željezničke pruge koja će vam biti pratilac gotovo do kraja staze. U međuvremenu
će se prijeći cesta za Jadrtovac te na samom kraju kad se staza već sasvim
približi naselju Ražine doći će se na raskršće na kojem se ide desno. Do samog kraja staze potrebno je još samo prijeći
preko pruge i prevaliti nekoliko stotina metara makadama koji na samom kraju
prelazi u asfaltiranu cestu.Na ovom mjestu se ide desno. |
Nema komentara:
Objavi komentar