ERVENIK 35,7km


Staza Pađene – Mokro Polje – Ervenik – Pađene

Ova staza započinje na istom mjestu kao i već ranije opisana staza Zrmanja u selu Pađene koje se nalazi 12km od Knina u pravcu Zagreba na državnoj cesti D1, na raskrižju koje je označeno prometnom signalizacijom gdje se ide u pravcu Vejinovići (za razliku od staze Zrmanja kod koje se išlo u pravcu Pribudića). Zahvaljujući tome što obje staze počinju na istom mjestu, oni pripremljeni kojima su staze od tridesetak kilometara prekratke mogu spajanjem ove staze i staze Zrmanja dobiti jednu od skoro 70km. Dužina staze iznosi35,7km od kojih se preko 80% odnosi na makadam koji je velikim dijelom čak i predobar (dobro uvaljan, praktički kao da je pripemljen za asfaltiranje) te je stoga na trenutke i dosadan za vožnju. Kada se u obzir uzme da na dužinu staze od gotovo 36 kilometara dolazi samo cca. 500 metara ukupne visinske razlike staza definitivno spada u lakšu kategoriju. Ostatak od nešto manje od 20% odnosi se na slabo prometnu usku seosku cestu te kraću dionicu dvotračne ceste dok se prolazi kroz Ervenik. Kako se radi o slabo naseljenom području lako se može dogoditi da se ne mimoiđete ni s jednim automobilom (biciklistički raj).


 
Kako je već navedeno na samom početku staza započinje skretanjem s D1 u pravcu Vejinovića te se nakon manje od 100 metara silazi na makadam (dok cesta nastavlja u pravcu mjesnog groblja i crkve Sv. Georgija) po kojem slijedi vožnja u dužini od nešto više od 5 kilometara. Dolaskom na asfalt već nakon 100 metara dolazi se do prometnim znakovima označenog raskrižja na kome se cestom produžava u pravcu Mokrog Polja. Ovdje postoji mogućnost da se skretanjem u lijevo na makadam u pravcu Ervenika pojednostavni put kako po pitanju orijentacije tako i po pitanju konfiguracije jer se izbjegava uspon koji slijedi nakon Mokrog Polja. U tom dijelu i sam makadam je „predobar“ što je taj pravac prema Erveniku čini monotonim stoga ruta ove staze ide preko Mokrog Polja. Ionako kasnije neće nedostajati makadamskog „autoputa“.
Sijedi spuštanje po cesti do Mokrog Polja, a ta asfaltna dionica u dužini od cca. 1,8km završava skretanjem na makadamski put u pravcu zaseoka Batasi (postoji prometni znak).
  • 0,1km silazak na makadamski put
  • 3,1km treba se držati glavnog puta (lagano skretanje u desno)
  • 5,1km dolazak do asfalta, ide se desno te slijedi 1,8km vožnje po cesti (za lakšu varijantu na 5,2km se skreće lijevo na makadam u pravcu Ervenika)
  • 7,0km skretanje lijevo na makadamski put (znak Batasi), nakon 300 metara dolaskom do kuća skretanje desno
  • 8,1km dolazi se do asfalta te se ide lijevo, nakon cca. 200 metara cesta prelazi u makadamski put (početak uzbrdice u dužini 1,7km sa 71m uspona)
  • 11,1km ide se desno, spajanje sa putem koji je propušten na 5,2km (lakša varijanta)
  •  






 Dolaskom na ovo raskrižje do Ervenika je ostalo cca. 8km, a put koji vodi do njega je dosta širok što se može vidjeti iz priloženih fotografija. Dobrim dijelom se ide nizbrdo pa se vrlo brzo stiže u Ervenik što je dobro jer je ova dionica dosta monotona, a ni krajolik nije nešto posebno (škrta Bukovica) što se ubrzano mijenja približavanjem Erveniku, odnosno Zrmanji.  Od prirodne ljepote ovdje treba istaknuti predivan pogled na obronke Velebita.
  • 16,0km zaselak Kovačević ide se desno po makadamu (lijevo je asfaltirana cesta)
  • 16,9km skretanje lijevo (nastavka vožnje po glavnom putu)
  • 18,7km dolazak do ceste s dva kolnička traka te se produžava pravo uz Zrmanju
  • 19,1km dolazi se do mosta preko Zrmanje i ulazi u centar Ervenika te se odmah skreće desno i prateći glavnu cestu izlazi iz Ervenika
  • 20,5km silazak na makadam skretanjem desno




Pogled na Velebit
 
Napuštanjem Ervenika do kraja staze preostaje cca. 16 kilometara te je ovaj dio nešto zahtjevni od prethodnog kad se po dugim nizbrdicama u dužim intervalima nisu trebale okretati pedale. Izlaskom iz mjesta ubrzo se prelazi na makadamsku dionicu dužine 6,3km koja nas po drugi put dovodi do Mokrog Polja, ali ovaj put na desnu stranu rijeke Zrmanje. Rijeka se prelazi preko vrlo lijepog kamenog mosta. Brzo nakon mosta dolaskom do prvih kuća slijedi skretanje u lijevo te ubrzo cesta prelazi u makadamski put. Slijedi najzahtjevnija dionica (ove ukupno gledajući lagane staze) s konstantnom uzbrdicom u dužini od cca. 4,5km i 150 metara visinske razlike. Nakon toga slijedi 1,5km do magistralne ceste D1 i završnih cca. 800 metara po njoj.
  • 26,8km završetak makadam te dolazak u Mokro Polje
  • 28,3km prelazak preko Zrmanje
  •  28,5km skretanje u lijevo te se ubrzo prelazi na makadam i početak uzbrdice (4,5km, 150m visinske razlike)
  • 34,9km dolazak do ceste D1 te se ide desno


Pogled na Prominu
Pogled na Dinaru

Foto by Goranik


Kako ova staza kao i staza Zrmanja započinju na gotovo istom mjestu, u slučaju da imate dvojbu koju od njih izabrati preporuka je staza Zrmanja koja je bez ikakve dvojbe zanimljivija, ali i zahtjevnija. S duge strane staza Ervenik će svojom konfiguracijom odgovarati „širokim biciklističkim masama“. 

Ugodna vožnja!


Datum vožnje: 23.11.2014.

Nema komentara:

Objavi komentar